25 Şubat 2014 Salı

Esigara Sağlık Yorumları

Şu aralar elektronik sigara kullanan kişilerin sağlık ile ilgili  yorumlarını burada toplamaya karar verdim. İsimlerini ve nerede yorumda bulunduklarını bilinçli olarak paylaşmak istemedim. Herşeyin bir nedeni var.
Türkiye de esigara kullanımı zannettiğimizden daha fazla.

Sevgiler
Aylin

----------------------------------------------
S..k olarak bir kişinin yorumu:

esigara konusunda biraz araştırma yaptım, kişiden kişiye farklılık arz ediyor. Bende astım var ve 14 sene sigara içtim hemde ayıla bayıla. Ölüyorum sandığım günler oldumu? Evet. E-sigaraya başlayalı 1 ay oldu. Sigaraya oranla esigara kesinlikle daha avantajlı. Akciğer rontgenlerinde 1 yıl içerisinde film tonlarında koyulaşma görülüyormuş (yani ciğerlerde iyileşme bir yere kadar). Ama bana sorarsanız ne olursa olsun akciğerlere bunca yıllık evrime rağmen alışkın olmadığı bişeyler çekiyoruz, zararsız demek şaka gibi olur . Yani herşeyin bir bedeli var sonuçta. Sıvı hijyenik değilse kavanozda arkadaş yaptıysa, sıvı çakma ise, atomizer kirli, kendi sarım telini kuru yakım veya pürmüzlemediysen ciğerlere şahane şeyler alınır. Arabaya insan motor yağı koyuyor ayçiçek yağı değil, araba şampuanı ile yıkıyor bulaşık deterjanı ile değil.
    Biraz edebiyat yaptım ama benim sonucumu söyleyeyim:
    e-sigaradan beri:
    1) İnhaler (Ventolin) alımım çok düştü (normalde günde 2-3, şu an günde 1 veya 2 günde 1)
    2) Öksürük yok
    3) Bol bol su içiyorum
    4) nikotin alımım aşırı azaldı
    5) açlık hissi, mide yanması, baş ağrısı yok hiç olmadı
    6) Akciğer kapasitem gittikçe artıyor (sporun da katkısı var tabi)

    Doktorum olan arkadaşıma sordum (o da kullanıyor), 5-6 ay içerisinde asıl farkı göreceksin dedi.

    Umarım fazla kafa ütülemedim ve karıştırmadım.

    Mangal dumanından kurtulduk buhara terfi buharla huzur buhar forever.


 --------------------------------------------


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder