27 Eylül 2013 Cuma

Elektronik Sigara Araştırmalarım - 8 - LİKİT



 Elektronik Sigara ve Polis Çevirmesi

Keyifle 06:00 da yataktan kalkıp, hafta'nın son iş günü  de merhaba deyip, çocuklarımı tek tek sevip kurumuş yapraklarını da topladıktan sonra yola koyuldum..Neden trafikte her yer tıkalı iken korna açarlar ki anlayamıyorum...Gürültü yapınca boş alan mı açılıyor.

Bir de sabah sabah polis çevirmesinde durdurulup elektronik sigarama odaklanmalarına da hayret ettim meğer arabada içmekte yasakmış; kime ne yahuu! arabada da içerim, yolda da içerim, evde de içerim sanki uyuşturucu kullanıyoruz. Allah'tan anlayışlılardı da lütfen bir daha araba kullanırken elektronik sigara içmeyiniz deme nezaketini göstererek bana yol verdiler....Neyse şimdi ofisimde içiyorum ve biliyorum ki o da yasak ama iş gücünü arttırmak adına biz de serbest :) Şanslıyım sanırım ve şansımı iyi değerlendirmeğe çalışıyorum.

Bu arada son aldığım likitin tadını ve kıvamını çok beğendiğimi de sizinle paylaşmak istedim....Natura diye bir markanın Vanilyası bugüne kadar içtiğim vg lere bin basacak türden bir likit. Şuana kadar denediğim likitlerinden en başarılı bulduğum 2. marka Natura oldu. Bir de Natura'nın  Hexocell diye değişik isimli bir ürünü daha var ki bu arkadaşlar pg ve vg karışık likitler..Bunlardan Parabola ve Marxbro yu beğendim ..Daha denediğim bir kaç tane daha var mesela Tarçın; diğer likitlerine için bir nebze eklediniz mi nasıl güzel bi lezzet ve koku kattığını size anlatamam, kesinlikle denemeğe değer.
Bu arada ben likitlerimi çoğunlukla karıştırıp kullanıyorum yani biraz ondan biraz bundan şeklinde değişik lezzetlere ulaşabiliyor böylelikle devamlı aynı tatlara takılıp kalmıyorum. Bir tek asıl favori likitim olan Ovale Venice dedikleri Meyan Kökü'ne bir şeyle karıştırmıyorum. Onun yeri ve tadı bambaşka, bence yalın yani tek kullanılmalı. Aslında Meyan Kökünü almayı hiç düşünmemiştim Meyan nedir?!, Kökü nedir?! bilemem ki ...Gene tavsiye üzerine aldım yoksa Meyan diye bireşeyi alacağımdan değil kök işte :D ama iyi ki almışım dediklerinden katbe kat daha fazla beğendim.

Bu arada deminden beri vg, pg gibi şeyler yazıyorum ve sanırım konuyu biraz açmam gerekecek. Elektronik sigara likitleri VG (Bitkisel Gliserin), PG (Propilen Glikol), saf su ve aromalardan oluşmaktadır.

Bitkisel Gliserinin (VG) dahil olduğu Gliserin olarak adlandırılan kimyasallar, gliserolün eczacılıkta kullanılan tıbbi biçimidir. Hafif tatlı ve yoğun bir sıvıdır. Gliserin bir şeker alkolüdür ve içerdiği hidrofilik alkolik hidroksil grupları suda kolayca erimesini sağlar. Renksiz ve kokusuzdur. Nemlendirme özelliği sayesinde özellikle kişisel bakım ürünlerinde ve aynı zamanda bir çok farklı sektörde kullanımı oldukça yaygındır. Hacminin 4 katı kadar su absorbe edebilir. Esigara likitlerinde kullanılan bu madde ayrıca E 422 koduyla gıda katkı maddesi olarak da kullanılmaktadır.
Şayet likitinizde fazladan bir tatlılık alıyorsanız bu VG oranının yüksek olduğunun göstergesidir. Natura'nın Vanilya, İrlanda Rüyası Likitleri bu tanıma kesinlikle uyuyor. Baymayan, yumuşak tatları var ayrıca elektronik sigaraya başladığım günden beridir yediğim tatlı oranı o kadar azaldı ki ben bile hayret ettim. Önceden olsa günde mutlaka bir kaç tatlı bir şey yerdim şimdi canım hiç istemiyor ve fark ettim kadarı ile likitlerin içinde ki vg (yani bir nevi şeker) bedeninizin şekere olan ihtiyacını karşılıyor. Tabi bu durum bana artı olarak gönüyor çünkü gereksiz yere kilo almamış oluyorum... :D

Elektronik sigara likitlerinde kullanılan Propilen glikol (PG), ticari endüstride birçok kullanım alanı olan petrol yağı türevi bir bileşiktir. Kokusuzdur ve belirli bir tat tarifi bulunmamaktadır. Bu madde elektronik sigara likitlerinde aromanın çözünmesi ve boğaz vurumu olarak tabir edilen hissi vermesi için kullanılır. Aynı zamanda sigarada, suyu tutarak tütünü nemli tutan böylece sigaranın kurumasını önleyen “nem tutucu” olarak raporlanmıştır. Propilen glikol filtreye ya da tütüne eklenir ve bir sigarada kullanılan tütünün toplam ağırlığının ortalama %2.4’ünü teşkil eder. Sigaranın uç kısmından çıkan dumanda da bulunmaktadır, yani sigara içmeyenler ve içenler propilen glikole maruz kalabilir.

Kullandığınız likitlerin nerede, kimler tarafında üretildiği, analizi vs... konuları önemlidir. Çünkü özellikle Türkiyede bilimum insan evde üretim yapmakta ve bunları belli markalar adı altında satmaya çalışmaktadırlar..Aman diyeyim...Likit konusunda ucuzuna kaçmayın elektronik sigaranın zararı işte o noktada başlayacak ve size maneviyatı büyük maliyetlere sebebiyet verecektir. Likit konusunda çok araştırma yaptım ve kararımı Ovale de kılmıştım çünkü hem içinde ne olduğunu sana net birşekilde söylüyorlar hem de Avrupa ülkelerinde Sağlık Bakanlığı izni ile üretiliyorlar..Bu da insan da güven uyandıryor ki şuana kadar beni rahatsız eden hiç bir yanları olmadı....Tabi mali durumlar nedeni ile gene Ovale kadar kaliteli ama bir nebze daha uygun bir marka arayışına girerek esigaratamam da satılan Naturaları buldum hatta bu likitlerin üretildiği yere mesaj bile bıraktım ve anında cevap almış olmam ve güven uyandırmaları neticesi ile Natura da benim güven duyguğum markalar arasına girdi.

Siz siz olun kaliteden ödün vermeyin herşey sağlığımız için....

İyi bir hafta sonu geçirmek için kendinizi hazırlayın..Ben direk doğaya kaçacağım ve ciğerlerimi temiz hava ile dolduracağım..

Sağlıcakla Kalınız , Sevgiler

Aylin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder