16 Eylül 2013 Pazartesi

Elektronik Sigaradan Önce ve Elektronik Sigaradan Sonra



Dünya Sağlık Örgütünün bilgisine göre her yıl yaklaşık 4.5 milyon insan sigaraya bağlı hastalıklar nedeni ile ölmektedir. Ve her birimiz bu istatistiksel rakamlara dahil olma potansiyeline sahibiz. Sigaraya  başlamak ne kadar kolay ise, bırakması bir o kadar zordur. Çoğunlukla sigaraya erken yaşlarda, arkadaş çevremiz ile veya büyüdüğümüzü ispatlamak amacı ile denemelerle başlamış ve hayatımızın bir parçası haline getirmişizdir.

Yarım asırlık bir süre boyunca beni içten içe yiyen ,tüketen, hem "sevgili", hemde "düşmanım" olarak gördüğüm sigara ile olan ilişkime nihayetinde noktayı koyabildim. Bu süreç kanlı geçmedi dersem yalan olur, çünkü bu noktaya gelene kadar çok mücadele verdim ve bu mücadele sadece sigara ile değil aynı zamanda da irademe karşı verilen bir savaştı.

Sigara ile olan birlikteliğimin 20. yılının sonunda nerede ise her yıl sigarayı bırakma denemelerinde bulundum ve hiç biri "sevgili "yerini tutmadı ve en son geldiğim noktada amacıma ulaşabildim. Bu büyük savaş sonucunda elde ettiğim başarıyı hayatımın dönüm noktası olarak görüyor ve hayatımı E.Ö ve E.S olarak iki tarihsel şeride ayırıyorum. (E.Ö =elektronik sigaradan önce & E.S= elektronik sigaradan sonra)

E.Ö(elektronik sigaradan önce) ve E.S (elektronik sigaradan sonra) yaşadıklarımı sizlerle paylaşabilmenin heyecanıyla,bu mücadeleme tanık olmanızı ve deneyimlediklerimle sizlere yeni kapılar açabilmeyi umut etmekteyim. Bu değişime vesile olan ve bu zorlu yolculuğun sonunda bana eşlik eden Ovale Türkiye firmasına teşekkür ediyor ve ilk makalemi Ovale'ye ithaf ediyorum.

Yeni Hayatıma Hoşgeldiniz.

Aylin