17 Eylül 2013 Salı

E.Ö (Elektronik Sigaradan Önce)

Sigaraya Nasıl Başlanır...  - E.Ö (Elektronik Sigaradan Önce)

Arkadaşımın sigara içmesine mani olma isteğim, sigara ile olan münasebetimizin tohumlarını serpmesine sebebiyet verdi. Belki bende içersem, hem onun sigarasını azaltmış, hemde bana zarar gelmemesi için sigaradan vazgeçer düşüncesi ile hareket etmiştim..Aslında çok iyi niyetli ama bir o kadar saçma bir yöntem olmuş..Eh yaş 14, kapasite o kadarmış veya kendime, irademe güvenim çokmuş, ne diyeyim!

Bana bir şey olmaz zihniyeti beni yanlışa doğru sürükleyen ilk neden olmuş...Şimdi yaş 38 ve sigara ile olan birlikteliğimin sonuna anca gelebildim.

Sigaraya başlarken hepimizin çıktığı basamakları bir bir tırmandım, şimdi o basamaklardan bir bir iniyorum ve nihayetinde düzlükteyim. Düzlüğe gelene kadar bir çok badire atlattım. 20'li yaşlarımda başlayan solunum daralması, reflü, stres ve ne olduğu çözülemeyen kulak çınlamaları..vs gibi ufak ama mide bulandırıcı rahatsızlıklar, tablonun sadece görünen fiziki yanlarıydı..Bir de bunun sosyal boyutu var; çok havalı gözüküyor olmak, üç-beş hava satmak, adrenalin ihtiyacını karşılamak için, okul tuvaletlerinde öğretmenlere yakalanmamaya çalışmak :) , anne -babandan saklanarak çaktırmadan sigara içmek, ya görürlerse endişesi yaşamak, vs, vs.. ve netice, sigara bağımlılığı; paket yoksa ve parada yoksa yaşanan sinir,stres..Anlayacağınız her iki ucu da farklı renkte..:)

Yaşım ilerledikçe ve sigaranın bedenime verdiği zararlar gün yüzüne çıkmaya başladıkça yeter artık deyip kurtulma çabalarına, arayışlarına başladım.

ilk sigara bırakma denemem paket atma ile başladı, üçüncü günün sonunda sinirlenerek tekrar bir paket sigara almıştım.
İkincisinde ; Yok! ben daha organik bir şey kullanayım dedim açık tütün aldım , aklımca elimde sararsam daha az içeceğimdi ama yanıldığımı kısa süre içinde anladım, parmaklarım gayet seri sigara sarar oldu ve gene iki buçuk pakete yakın sigara tükettim. Sonrasında nikotin sakızı, bantı denemelerim oldu tamamıyla başarısızdı..Çünkü parmaklarımın arasında sigara olmasını ve dumanı içime çekme isteğini bir türlü bastıramadım. Bir duyguyu veya düşünceyi bastırmak çokta akıllıca bir çözüm değil mutlaka bir yerden patlak verebilir ve ne zaman, ne şekilde olacağı da hiç belli olmaz..

Bundan sonraki aşamalar hipnoz ve biorezonans teknikleri oldu..bu konularda biraz araştırdım ve nihai olarak bu tarz tedavi yönetemlerinin Türkiye de yeni olması ve çok bilinçli uygulanmadığı düşüncesi ile vaz geçtim.
Artık veriler tükenmeye başlamıştı ki Champix denilen hapın ismi etrafta çok fazla geçiyor olması ilgimi çekti, bir umut diyerek, kullanan arkadaşlarımdan bilgi aldım ve anlattıklarından sonra gözüm korktu netice itibari ile bunlarla uğraşamayacağıma karar vererek E.S (elektronik sigaradan sonra) dönemine geçtim.

Bundan sonraki adım düzlüğe ramak kala :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder