18 Eylül 2013 Çarşamba

Elektronik Sigara ile ilgili Araştırmalar 1


 Elektronik Sigara Merakı

Champix 'inde bana göre olmadığına kanaat getirdikten sonra haberlerde "yasak, sigaradan bile zararlı, masum değil" diye nitelendirilen elektronik sigaralara bakayım dedim. Aslında bu elektronik sigara denilen şeyleri daha önceden bir kaç insanın elinde görmüştüm ..Şekil itibari ile gerçekten de sigaraya benziyor ama ucunda kırmızı bir ışık yanıyordu...Açıkçası gözüme komik görünüyordu, ne duman var ne başka bir şey gene sigara gibi tutuyorsun, ee ne oluyor diyordum..Zaten işe yarasaydı şuan her yerde elektronik sigara kullanan insanlar olurdu diye düşünmedim de değil..Sonra baktım ki sigarayı bıraktırıyor diye piyasada gezen diğer ürünler de bir işe yaramıyor! ama hala satışları devam ediyor, mesela nikotin bantı (bu da vücuda nikotin takviyesi yapıyor yani böcek zehri dedikleri şeyi sana satıyorlar ve devlet onaylıyor) ve bir sürü para veriyorsun, ee peki neden elektronik sigara yasak çok zararlı derkennn; iyice okumaya, araştırmaya başladım.

ABD' de ve Avrupa da milyonlarca insan sigara ile mücadele için elektronik sigara kullanıyorlarmış yani talep aslında iyi..Birileri bu üründen faydalanmış ki bir çok kişi kullanmaya başlamış..Tabi gelelim Türkiye ye neden bir çok zararlı madde satışa sürülürken elektronik sigara yasaklanıyor..Bir haber de veya yorumda okumuştum şimdi net hatırlayacağım ama aklımda kalan 1 paket sigaradan alınan vergi oranın, sigaranın gerçek fiyatının 3 katı civarında olduğu yani vergi ağır basıyor anlaşılan..Bu arada Philip Morris gibi tütün devleri de bu işe el atmaya başlamışlar. Bakalım ne olacak.

Bu tarz şeyler yazarken bazen galyana gelebiliyorum..Konumuza dönecek olursak yerli yabacı bir çok haber okudum bir kısmı yasaklansın, çok zararlı, bir kısmıda kullanımı serbest olmalı diyor...anlayacağınız hala net bir şey yok bazı araştırmalara göre e sigara kullana kişlerin büyük bir çoğunluğu sigarayı bıraktırdığını ve bir kısmının da sigaraı ciddi miktarda azalttığını kaydetmişler. Genel itibari ile gördüğüm şudur ki elektronik sigara kullanan kitle bu ürünleri başarılı ve etkili bulmakta hatta elektronik sigara kullanıcıları olarak bir araya geliyorlar..Sosyal faydası da azımsanacak gibi değil :)

Sağlıkla ilgili araştırmalarım sonucunda içinde toksit madde olabileceğini, ve benim için sigaradan daha zararlı olamayacağı kaatine vararak model arayışlarına girdim. Asıl zorlu ksım şimdi başlıyor işte ; meğer bin çeşitmiş model elektronik sigara varmış , benim anımsadığım elektonik sigaranın üstünden çook sular akmış,- Ey,Teknoloji ! Sen nelere kadirsin- hatta Ovale evic diye bir modelin yorumunda " o kadar akıllı ki ayakları olsa okula gidecek " :D diye bir yorum okumuştum..

Modellerin, markaların hemen hemen hepsine bir göz attım firmalara baktım; bazı yerlerde çok pahallı, bazı yerlerde ise çok ucuz olduklarını gördüm. Bu fiyat karmaşasına da tam anlam veremedim takiiii.....E.S(elektronik sigaradan sonra ) ki yazımda görüşürüz..:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder