3 Aralık 2013 Salı

Hepimize Rastgele, Paralar Cep'e.. :)

 
 Şu aralar kendi işimle para kazanma hevesi ve heyacanı içindeyim. Kafamda sürekli yeni iş fikirleri uçuşuyor...Yazıyorum çiziyorum bir nokta geliyor ki tıkanıp kalıyorum ve bu nokta hep aynı oluyor.. Demek ki yaklaşıyorum :)

Proje hazır üstünde düşünüp araştırıyorsun iş hedef kitleye ulaşmaya kalıyor. Peki hedef kitleye nasıl ulaşılır!? Doğru kaynaklara ve verilere dayanarak birazda girişken bir yapıya sahipseniz sanırım iş daha kolay oluyor..

Geçen arkadaş toplantımızda elektronik sigara kadar ticaret ve kazanç sağlama muhabbetleri döndü..Hani benim hayalini yaşattığım ilk elektronik sigara mağazası veya kafe açma hesabı....Hangi fikire el atsam altından bir çapanoğlu çıkıyor ve benim gibi küçük girişimcilere baştan seti çekiyor. Set dediğinizde öyle bahçe tipi gibi değil, nal gibi Çin Seddi misali :)

Elektronik sigara ile ilgili şuan için ticari bir girişimde bulunamayacağımdan başka bir ticari fikrimi paylaştım ve sonuç ; benden önce birinin yakın zamanda denediği ve  aynı hizmeti bünyesinde bulunduran  bir kaç firma tarafından şikayet edildiği yönünde oldu. Netice itibari ile o adam ilk girşimcilik gününde sağlam bir cezaya tabi tutulmuş. Tabiki olayın tam detayını bilemiyorum ama insanlar da bir korku ve aç gözlülük almış başını gidiyor ; Babamında bir zamanlar dediği "herkes kendi kısmetine düşeni alır " zihniyeti tamamen ortadan kalkmış.

Ebeveynlerimizin ticari yaşamlarını dinleyince o zamanlar ne kadarda kolaymış demekten kendimi alamıyor içiniçin şu kafamla o zamanlarda yaşmayı hayal etmiyor değilim. :) Hiç yoktan o devirlerde git evrak doldur , şunu mühürlet, şöyle olsun, böyle olsun bin tane antin kuntinle uğraşmadıklarını  çok iyi biliyorum..Satacak malın varsa kazanacak paranda vardı. Herşeyden önce, o zamanlarda esnaf diye bir konsept vardı, en basitinden bakkal vardı şimdi hepsi super market oldu...Mahellemizde döşemeci bir amca "Fabrikasyon ürün satan mağazalar açıldığından beri, esnaf kan ağlıyor"demişti..Ne zaman bir İstikbal, Kelebek Mağazası görsem aklıma amcanın dükkanını kapattığı gün gelir... :(

Şimdi herşey pahallı veya bizim kazancımız az, ayrıca istediğiniz bir şeyi temin etmek bir tuş mesafesinde. Şirket kurmak, vergisi, sonradan hiç olmadık vergi ödemeleri gibi abuk subuk riskler taşıyan bir piyasa içinde ticaret ile uğraşmak! ..En az risk ile en fazla getiriyi sağlamak olayını çözmekten başka çıkar yok sanırım...Belki daha keşfedeceğim bin tane fikir veya yol var :)

Hepimize Rastgele :)

Sevgiler

Aylin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder