9 Aralık 2013 Pazartesi

Ülkemizde yaş sınırı kaçtır? 18 mi,15 mi?

Ülkemizde yaş sınırına ne kadar riayet ediliyor diye düşünmeden edemiyorum. Çünkü genç arkadaşların çoğu marketlerden istedikleri gibi sigara veya alkol temin edebiliyorlar. Bence yasak olarak tabir edilen şeylerin hepsi göstermelik, gerekli bilinci oluşturmadığınız sürece de çok işlevsel değildir.

Genç arkadaşların özenti ile bu tarz yanlış alışkanlıklar edinmesini herkes gibi ben de onaylamıyorum. Ama bunun sadece yasakla sağlanamayacağı gayet açık ve net bir durum. En iyi çözüm bu durumu eğitim hanelere yani okullara döndürebilmektir. Ben ve benim gibi bir çok kişi sigara bağımlılığı ile mücadele veriyor ama bunu uyuşturucu madde gibi lanse etmeninde doğru olmadığını düşünüyorum. Dün akşam gene tv maceralarımdan birinde kamu spotunun (bana göre saçma ve anlaşılmayan bir ifade) konusu sigara bağımlılığı idi..Aslında güzel bir nokta atışı ama yaklaşımı bana ters geldi. Birini orada oturtup konuşturmak yerine daha etkili yaklaşılabilinirdi diye düşünüyorum.

Hanelerle başlamalı bu bilinçlendirme çabası ve bu hanelere tek tek girebilen yegane şey televizyondur. Çocukların bulunduğu ortamlarda sigara içilmesi kadar saçma ve düşüncesizce bir şey yoktur. Sanılıyor ki pasif içicilik ile bir şey olmaz veya az olur. Oysa ki bu küçük ciğerler kendikilerinden çok daha fazla zarar görmekte ve bugün bir çok çocuğun alerjik reaksiyon göstermesi veya astımlı olmasının başlıca sebeblerinden biridir. Sigara içen ebeveylerin çocuklarının çoğu bu alışkanlığa devam etmekte denilmektedir. Şunu da biliyorum ki yeşil aycı diye nitelendirilen ailelerin çocukları da sigara içebiliyor. Olay gene bilinçlendirmeğe ve özentiye geliyor.

Elektronik sigara da gençlerin kullanmaması gereken bir ürün, çünkü elektronik sigara aslında tıbbi bir cihaz ve sigara alışkanlığına son vermek için tasarlanmış. Elektronik sigara satanların da bu konuda ki hassasiyetleri çok önemli. Amaçtan sapmadan, değerlerimi kaybetmeden yapılan ticaret doğru olanıdır. Ne kadar katılırsınız, katılmazsınız bilemiyorum.

Sevgiler

Aylin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder