29 Aralık 2013 Pazar

Yasaklar Çözüm Değildir.

Hollanda da artık 18 yaş altına elektronik sigara satışı yaşaklanmış..Güzel bir haber  ve uygulayabileceklerine de inanıyorum.

Her yeri Türkiye gibi görmemek gerekli. Biliyorsunuz ki bizim ülkemizde de 18 yaş altına alkol, tütün ..gibi maddelerin satışı yasak ..Yasakda kim ne kadar uyguluyor..Hala çocuk sigara almaya gidebiliyor..Eh maşallah genç nesil hiç ufarak değil....Zaten öyle bir giyinip davranıyorlarki sanırsın 20'lerindeler...Sonra bir bakıyorsun okul forması giymiş..Ağzın bir karış açık kalıyor.. E be kardeşim! şimdi her gelenede nüfus cüzdanı sorulmaz ki...! Kasayer müşteri bekletmemek için tipine bakıp yaş kararına varınca olan oluyor ve 16 yaşındaki arkadaşım sigara içiyor..Bende içtim laf aramızda hem de 13 yaşında kimse bana niye sigara alıyorsun demedi..İstedim verdiler..

Diyeceğim o ki yapabileceğiniz, ugulayabileceğiniz sistemleri geliştirmeğe çalışın...Yasaktan ziyade bilinçlendirmek en önemlisi..Yasaklar bana göre davetiyedir..Bunun yerine her bireyin yaşam kalitesini arttırmaya yönelik eğitimler gerekmektedir ve bu eğitimler bebeklik dönemi ile başlamalıdır.. Mesela Japonya sağlık yönünden dünyanın 1.sırasında. Hem sosyal hizmet hem de bilinç olarak..Sonrasında İsviçre takip ediyor..Türkiye kaçıncı sıra 50'lerde ...

Japonyada her sabah toplu olarak yoga yapılmakta ve bazı iş yerleri elemanları için masaj imakanı sunmaktadır..Bu sözünü ettiğim durum Japonya için sıradan ve küçük örneklerdir...Ehh onlar 1. Dünya ülkesi olmayacakta biz mi olacağız..Zihniyet meselesi..




Sevgiler

Aylin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder