2 Aralık 2013 Pazartesi

Elektronik Sigara Likit İçerikleri : Bitkisel Gliserin (VG)

Haftasonu araya girdiği için likitlerin vg içeriklerinden  bahsedememiştim oysa ki bu haftasonu yaşadıklarımdan birşeyler paylaşasım vardı ama yazı yazmak konunun devmalılığını sağlamak falan derken kaldığım yerden devam etmem gerektiği kanaatine vardım. Çünkü özellikle likitlerin içeriği önemli bir konu ve konuyu bölmeden devam etmek doğru olanıymış; Bu vg bazlı veya %100 vg denilen madde nedir ?

Bitkisel Gliserinin (VG) dahil olduğu Gliserin olarak adlandırılan kimyasallar, gliserolün eczacılıkta kullanılan tıbbi biçimidir. Hafif tatlı ve yoğun bir sıvıdır. Gliserin bir şeker alkolüdür ve içerdiği hidrofilik alkolik hidroksil grupları suda kolayca erimesini sağlar. Renksiz ve kokusuzdur. Nemlendirme özelliği sayesinde özellikle kişisel bakım ürünlerinde ve aynı zamanda bir çok farklı sektörde kullanımı oldukça yaygındır. Hacminin 4 katı kadar su absorbe edebilir. Esigara likitlerinde kullanılan bu madde ayrıca E 422 koduyla gıda katkı maddesi olarak da kullanılır. Doğal ve petrokimyasal yollardan elde edilebilen gliserin, hayvansal ve bitkisel yağlarda bulunur.

Özellikle eczacılık sektöründe başta şeker hastalığı için kullanılan ilaçlar olmak üzere öksürük şurupları ve fitiller gibi pek çok ilaçta yardımcı madde olarak bulunur. Genellikle insanlar vg kullanalım derler ama ben bunun ne kadar doğru bir yönlendirme olduğundan şüpheliyim. Her hangi bir zararı ile karşılaşmadım ama şunu fark ettiğimi belirtmeliyim ki Sadece vg likit içtiğimde şeker ihtiyacım tamamen ortadan kalkıyor yani kullandığınız likitin içimi lezzet olarak çok tatlı  olmasada ( Prospektüslerine göre Natura Likitler %100 vg ) vücudunuz şekeri likitten alıp kullanıyor.. ..burada bir takım soru şaretleri uyanmıyor değil. Ne gibi derseniz; şeker hastası olan bir kişideki etksi net olarak nedir!?, Bilinen bir kanıt yok ama iki farklı görüşü okuduğumu anımsıyorum iki şeker hastasından biri likitlerin iyi geldiğini, insülin oranını azalttığını falan belirtirken bir başkası konu hakkında tam aksi bir durum belirtmiş..Hangisine inanırsınız veya inanmak isterseniz açıkçası ben birebir tanık olmadığım için net birşey söyleyemiyorum.

Benim bu tarz bir hastalığım yok ama az öncede belirttiğim gibi tatlı gıda tüketimim ciddi oranda azaldı ve gereksiz tatlı tüketip kilo almıyorum.. :D Başkalarına ne gibi bir etkisi olur net bilemiyorum ama arkadaşlarımdan da herhangi bir şikayet almadım..yaş ortalaması fiziksel durumlar bu konuda önemli olsa gerek. Her halde hepimiz pek bir sağlıklıyız..:) Yaş ortalamamız 35- 50 arasında değişmekte..annemleri düşünürsem 75  yaşına kadar çıkabilirim.

Kendinize iyi bakın sağlık herşeyden önce gelir. :)

Sevgiler

Aylin

1 yorum:

  1. Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederiz. Ayrıca esigara bu makalemize de göz atabilirsiniz.

    YanıtlaSil