12 Aralık 2013 Perşembe

Neden elektronik sigara daha çok tercih ediliyor!

Elektronik sigara Türkiyede yayılmaya başlıyor. Arada bir forumlarda  gezinirken şehirsel gruplaşmaların olduğunu gördüm..İzmir Grubu, Ankara Grubu, Kayseri Grubu, Ordu Grubu, tabiki İstanbul Grubu diye liste uzayıp gidiyor..İnsanlar neden elektronik sigaraya geçiyor? ve neden ülkemizde yasal olmuyor...

Geçen sigara içen Ersan'ın lafı geldi aklıma.."Yahuu bugün sigara aldım 6,5 verdim adam bana 0,5 kuruşunu geri verdi..Çok şaşırdım genelde fazlasını isterler "..."ama bunun altında bir bit yeniği var garanti bir daha ki gittiğimde 1 TL ekstra ödemek zorunda kalacağım " dedi...Ne kadar da doğru bir yaklaşım...%0,3 indirim yaptık diye manşetlere düşer ..sonra bir bakarsınız ki 2 ay sonrasın % 0,6 zam gelmiş  ama manşette değilde arabaşlıkta yer almış..Bakkala gittiğinizde öğrenir ve veryasın edersiniz. Vermişler verdiklerini de katbe kat geri almışlar yani..Sigara vergi oranı yüksek ürünler arsında Hazine Müsteşarlığını mutlu eder,  indirim'in altında bir şeyler yatıyor olabilir... şaka gibi...Komple Teorisi gibi oldu :) Belki de sigara satış oranları düştüğü ve bir çok kişinin açık tütün veya elektronik sigaraya geçtimesi bunda bir faktördür...Sigara eskisi gibi talep görmeyince, indirime gidildi denilebilinir mi acaba...Oysaki sağlığımız için zam yapılmıştı..Neyse gene çok konuştum ...
Sigarayı, elektronik sigara ile elektronik sigarayı da hayatın renklerini tekrardan görerek bırakabilirsiniz.

Sevgiler

Aylin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder