10 Aralık 2013 Salı

Kolleksiyon Yapar Gibi...!

Dün akşam çok sevdiğim bir arkadaşıma yemeğe davetliydim. Çok keyifli bir aile olduklarını belirtmem gerekiyor..Onlarla birlikte iken insanın aile kurası geliyor..Bahsedeceğim konu aile değil ama değinmeden edemedim. Mutlulukları ve birliktelikleri daim olsun diyerekten; 2.sınıfa giden kızlarının ödev konusu dikkatimizi çekti ve taktir ettim. Ödev konusu "Bilinçli Tüketici nedir?" Annesi ve babası önce kızlarının bu kavram üzerinde fikir yürütmesini istediler ve sonra onlarda olayı derinlemesine anlattılar hatta çocukluk yıllarına kadar örneklemeler yapıldı ve bir zamanlar bize de "bir alış-veriş bir fiş" fikrinin enpoze edildiğini anımsadım. O zaman fiş toplanıp belli bir yüzdesini devlet öderdi ve tabiki vergi kontrol mekanizması gibi de bir şeydi. Yani devletin ihtiyacı olan bir sistemdi..Şimdi bir şekilde çözüldü sanırım ama ne olup bitiyor ülkemizdeki herkes gibi bende çok iyi bilemiyorum.

Arkadaşımın verdiği örnekten yola çıkarak "bir kıyafeti, benden büyük olduğu için önce teyzemin kızı sonra ben, benden kardeşime, ve kardeşimden sonrada yiğenimiz kullanırdı" dedi..düşününce bu dönemi yaşayan bizler şuan ne kadar hoyrat davranıyoruz. Herşeyimiz yeni ve hatta bir kaç modeline sahibiz..En fazla kullanımımız 1 veya 2 ,bazen hiç....Bu ne kadar ciddi bir durum..Gerçekten tüketici bir toplum olduk gidiyoruz..kaç tane elektronik sigaram ve kaç tane likitim var!?..Herhalde bir dükkan açabilirim abarttım tezgah daha doğru olacak....esigaratamam sitesindeki indirim ve elektronik sigara hayranlığım sonucunda her nevi modele neredeyse sahibim..Şuan sadece elips'i kullandığımı düşünürsem , bu durum üzücü gözüküyor.. Benim gibi bir çok kişi olduğunu biliyorum arkadaşlarımın hepsi aynı durum içinde. Aslında elektronik sigara dediğiniz başlangıçta iyi bir model seçip çiftli setlerden temin etmek olmalı ve bir daha da başka bir modele kaymamalı amaç sigarayı bırakmak, kolleksiyon yapmak değil :) Bu sözü en çok kendime söylüyorum :)

Sevgiler

Aylin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder