26 Kasım 2013 Salı

Hayat tamamiyle duygusal, mı!?

Es kaza gene televizyon seyrettim ...Bu denli etkili ve faydalı olabilecek bir icat nasıl kötüye kullanılır !?...Sorusuna cevabı Türkiye gibi ülkeler verebilir. Türk kanalları ya dizilerle dolu yada şaklabanlarla...Anladık reyting yapmaya çalışıyorsunuzda içerik bu denli boş mu olur!?...Televizyon kadar etkili bir aleti faydalı işler için kullansanız gene içinde eğlence olsa...Ne bilim dizilerdeki insanlar garip ve yavşak konuşmasa, değil mi ama...Türkçemiz diyorsunuz..Bugün doğru düzgün Türkçe konuşamayan adam bye diyor ok diyor...Nasıl yani ne oldu  hoşakalın, gülegüle ye.....veya şekeriiiim, ayy canımmmm gibi yavşak ifadeler...Ahhh kabus gibi.

Görende hepimiz böyle saçma sapan konuşup, saçma sapan davranıyoruz falan sanır. Ben bunu kabul etmiyorum. Bir ülkenin kanalı o ülkenin kültürünü yansıtır ve acaba diyorum benim görmediğim bir yerde bu tarz davranışlara, konuşma şekline sahip insanlar çoğunlukta mı..Aslında sözümü geri alıyorum Türkiye gibi ülkeler demiş olsam da Amerika da bizden farklı değil..Neden halk çok daha bilinçlensin, bilgilensin ve düşünebilme kabiletine sahip olsun ki ! bu bir çok devlete kendi menfaatleri için ters düşen bir zihniyet..

Oysa ki bir toplum ne kadar bilgili ve bilinçli kişilerden oluşursa o kadar başarı sağlar, gelişir. Hem ekonomik hem sosyo-kültürel açıdan..Elinin altında kaliteli beyin gücü, iş gücü, üretim gücü var demek olur (elindeki imkanları daha etkili, optimal kullanmak demek olur) ki bir ülkenin ileri gitmesine yardımcı olan en önemli faktörlerden bazılarıdır..Her muhabbette "Eğitim şart deriz", ama bunu diyen kaç kişi bir konu hakkında fikir geliştirmiş veya yeni bir fikiri hayata geçirmiştir. Kaç kişi herhangi bir mecmua alıp okumuştur (magazin dergileri hariç)...Fikir geliştirmiş olsanız bile bunu Türkiye de hayata geçirmek ne kadar kolay olabilir onu da bilemiyorum. En basitinden elektronik sigara gibi bir cihazı hala efektif kullanamayan bir zihniyet var ve bunun altında yatan sebeb tamamiyle duygusal..:) Neyse gene çok konuşmaya başladım... :D


Sevgiler

Aylin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder