18 Kasım 2013 Pazartesi

Wall Street Analistlerine Göre "Elektronik Sigara Piyasası, Sigarayı Geri de Bırakacak"

Artık şu elektronik sigara ile uğraşmayı bıraksalar ne olur!?...Bazı durumlar için kısıtlamalar tabiki getirilmeli ama bu denli de insanların ne kullandığına da karışılmamalı diye düşünüyorum. Eylül'de İngiliz tıp dergisi Lancet'ta yayınlanan bir araştırma, 6 ay boyunca e-sigara kullanan kişilerin yüzde 7.3'ünün tütün içmeği bıraktığını gösterdi. (Nikotin bandı kullananlarda bu oran yüzde 5.8.)...Ki ben ve çevremdeki bir çok kişi elektronik sigara kullanmaya başladığımız gün tütün içmeği bıraktık.

Ayrıca elektronik sigaranın pazarı bugün 4 milyar dolarlık hacme ulaşmış durumda. Tabii yalnızca ABD'deki 90 milyar dolarlık sigara pazarıyla karşılaştırırsak bu aslında çok küçük bir meblağ. Ama Wall Street'teki analistlere göre böyle giderse önümüzdeki on yılda e-sigara normal sigarayı geride bırakabilir. Şimdi ABD'de 200 şirket varmış ki Ovale'nin Avrupa da 300 mağazası bulunmaktaymış valla müşteri hizmetlerinin yalancısıyım bu konuda :)

Sigara şirketi Lorillard, geçen yıl e-sigara markası Blu'yu aldımış. Ve istekleri daha çok sigaraya benzeyen elektronik sigaralar üretmek ki bence bu noktada dikkat edilmeli çünkü bu firma elektronik sigaraları daha çok sigaraya benzetmek istiyor..Yani görünüş olarak sigara gibi otomatik dediğimiz nefese duyarlı modeller üretilmesi bence sigarayı bıraktırmak ve o alışkanlığı değiştirmek için doğru değil..Herşeyden önce otomatik modellerin bozulma ihtimalleri ,manuel elektronik sigaralara oranla daha fazla..ayrıca alışkanlığınızı değiştirmeği de sağlamıyor.

Manuel elektronik sigaralar hem el alışkanlığınızı hemde dudak alışkanlığınızı değiştiriyor ki ürünün görünüşü de bu noktada çok önemli ve kesinlikle sigarayı çağrıştırmamalı diye düşünüyorum. Bu söylemim ne kadar dikkate alınır onuda bilemiyorum.
Taktım kafaya ben de bu piyasaya dahil olmalıyım.Ama nasıl ....!?

Sevgiler

Aylin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder