3 Ocak 2014 Cuma

Açık ve Net Olunmalı

Gelişme çağındaki bir bireyin boyunun uzadığı gibi ciğerlerimizinde 25 yaşımıza kadar genişlediğini biliyor muydunuz!? Ben bilmiyordum...Genç yaşta sigaraya başlayınca organlarımıza sirayet eden yabancı maddeleri temizlemek çok mümkün gözükmemekte..Vücudumuz belli bir yaşa kadar kendini çok kolay ve hzlı bir şekilde tedavi etse de belli bir yaştan sonra bu hız ve yenilenme yavaşlıyor ve duruyor.

Bazı Dr. veya Prof. lar diyor ki sigarayı bırakmak için araçlara güvenmeyin.. Şimdi bunu 30 yıl sigara içmiş birine dediğinizde size şöyle bir bıyık altından güler...Kardeşim bırakabilseydim şimdiye kadar zaten bırakırdım...!

Sigarayı bıraktırma yöntemleri o kadar çeşitli ki hangisi o kişi için uygun bilinmiyor..Elektonik sigara çok zararlı diyorlar ya neden bir araştırma yapıp şu markayı inceledik, bu madderler çıktı gibi insanın kafasını meşgul eden sorulara cevap vermiyorlar..Böylesi daha iyi olmaz mıydı?

Yardımcı olmak istiyorlarsa aleni olarak belgeleri ile herşeyi gözler önüne sersinler herşey açık ve berrak olsun...Tercih edecek olanlar artılarını, eksilerini net olarak görebilsin ki doğru karara varabilsin..Ama biri içinde kanserojen madde yok derken diğerinin yokk çok zararlı demesi cidden saçma bir durum yaratıyor.

Neden herşey açık ve net olamıyor oysaki çok basit bir işlem...Altında yatan nedenleri artık çok düşünmek istemiyorum çünkü insanlıktan iyice uzaklaşıyorum..Bana göre elektronik sigara, sigarayı bırakmakta çok etkili bir yöntem.

Sevgiler
Aylin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder