7 Ocak 2014 Salı

Hedef Kitle Kim!?

Dünya sigaralarının %70'ini gelişmekte olan ükeler içiyor.
Gelişmekte olan ülkelerin çoğu tarıma dayalı ekonomilerdir. 1974 - 76 yılları arasında gelişmekte olan ülkeler Dünya tütününün %49'unu tüketirken, 2000 yılında buranın %71' e yükselmiş...

Coca cola reklamları çok meşhurdur bilirisiniz..Herkesin bildiği bir marka olan Coca cola Ceo'suna yöneltilen bir soru " sektörde çok tanınan ve tercih edilen bir marka olmanıza rağmen neden reklam giderlerine daha fazla yatırım yapmaktasınız?"  - CEO "yeni gelen nesiller için.!" cevabını vermiştir. Sigara reklamları daha yeni yeni yasaklanıyor tabi şuna engel olunamıyor sigara kullanan her birey bir reklam öğesidir.

Sigara şirketleri, müşterileirnin 1/3'ünün 13 yaşına kadar, %90'nın da 20 yaşından önce sigaraya başladıklarını rapor etmişler. Tabi bu kaynaklar direk sigara firmalarından gelmiyor..  Karlılığın devamı, hatta sigara endüstrisinin ayakta kalması 18 yaşın altındakilere satış başarısına bağlıdır. Marka seçimi çok erken yaşlarda belirlenir. Marka sadakati sağlandığında geleceğin erişkin pazarı da garanti altındadır. Sigara firmalarının mahkemelerce el konulmuş yazışmaları, sigara firmalarının sistematik olarak çocuklara yöneldiğini ortaya koymaktadır. Sigaralarını eğlence ve sağlık kavramları ile eşleştirmek, gençlerin sağlık kaygılarını giderebilmek için reklamlarını spor dergilerine vermeyi ve spor etkinliklerine sponsor olmayı seçmişlerdir.


Şuan reklamı yasak olsa da filmlerde kullandığınız puslu daire sigarayı saklamıyor ve otomatik olarak aklınıza gene sigara çağrıştıryor işte o sırada elektronik sigaranızdan bir puf alıyorsunuz...Nasıl iştir anlamadım.!

Sevgiler
Aylin


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder