23 Ekim 2013 Çarşamba

Atomizer / Buharlaştırıcı Sistemleri



Buharlaştıcı / Atomizer Sistemleri ile ilgili bir kaç şeyi açığa çıkartmak gerekir. Ben daha çok Ovale kullandığım içinde değiştirilebilir buharlaştıcı kullanıyorum ve kartuşlu sistemler sınıfına giriyor..Bunun yanında elektronik sigara kullanımında buharlaştırma sistemlerinin tamamı aslında atomizer olarak anılsa da isimleri ve çalışma prensipleri oldukça farklıdır. Elektronik sigara ile kullanılan klasik atomizer zamanla gelişip Clearomizer, Tankomizer ve Cartomizer olarak isimlendirilen yeni sistemlere dönüşmüştür.
  
CARTOMİZER
İlk cartomizer modelleri olarak ortaya çıkanlar normal sigara boyutuna yakın ve sigara görünümündeki modellerdir..Atomizerin etrafın sıvı emici bir malzeme ile kaplıdır ..sanırım bu malzeme bir nevi elyaf ..ve bu elyafa likiti damlatarak emdiriyorsunuz...Alt kısımlarının da likit ile ıslanmasına da özen göstermenizde fayda var aksi halde yanık tadı alabilirsiniz..Çoğunlukla kullan at türündedirler...Bir kaç kez dolum yapıp kullananlara da tanık oldum...Buna örnek olarak direk minimal elektronik sigarasını model olarak gösterebilirim. Minimal otomatik sigara ve sistem olarak güzel bir model.


Birde  tanklı cartomizerler de var benim tercihlerim arasında olmasalar da sevenleri mevcut...Özellikle yurtdışındaki forumlarda beğeneni çok..Yoğun buhar ve aroma tat verimi kaliteli, bir kaç kez denedim ama bilfiil alıp kullanmadım..genede okuduğum ve duyduğum kadarı ile tanklı sistemlerde likitin içine  parça bırakabildiklerini de duymuştum,doğruymuş. Forumlarda yazanların yorumlarına bakılırsa bazı kişilerin başına gelmiş demek her zaman olmayan bir durummuş genede olayı tam olarad nedir bilemiyorum.

Kullanmım süresi olarak Cartomizer'ler 3-5 gün'lük bir  ömrüne sahiptir. Bu takribi süre, LR (düşük rezistanslı)  cartomizer için, günde 2.5 mL likit tüketen ve 3.8 voltaj akımı uygulanan 2 delikli bir cartomizer için geçerlidir.
Takribi süre olan 3-5 günün azalıp-artması tüketilen likit miktarından, uygulanan voltaj sıcaklığına, kullanılan cartomizer direnç tipine ve likit yoğunluğuna göre elbette değişecek, daha da artacak ya da azalacaktır.
Şayet cartomizerlere aşırı dolum yapmadı iseniz akıtma ve akma yapması pek söz konusu gözükmemektedir. Nedenine gelirsek emdirilmiş olan likit, elyaf veya fitil diye nitelendirilen parça tarafından hapsedilmiştir.

Genel görüşüm , buhar yoğunluğu ve likitin aromasını vermesi açısından başarı. Benim için tek olumsuz yanı parçacık bırakma kısmı ...

Sevgiler 
Aylin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder