4 Ekim 2013 Cuma

"Sigara ile Sağlık " Birarada Olması Mümkün Olmayan.

Sigaranın Çocukluğuma Etkisi;

Geçen gün öğrendim ki en küçük Amcam akciğer kanseriymiş :( Nasıl üzüldüğümü size tarif bile edemem. Nedeni tabiki lanet olası sigara...Birini yakar diğerini söndürürdü..İçmez yerdi..Bir kaç kez bırakmayı denese de bırakamamıştı. Şimdi bile arada bir gizlice içiyormuş ahhh ahhh !...:(

Böyle durumlarda diyorum ki keşke elektronik sigara ile daha önceden tanışsaydım ve etrafımdaki bir çok sigara içen insana ulaşıp kurtarabilseydim...Çocukluğumdan beri özel güçlerimin olmasını o kadar çok istiyorum ki hatta o günü dün gibi hatırlıyorum; Daha okula bile başlamamışım, Babamın kardeşleri arasında en büyüğü olan Ali Amcam'ı ziyarete götürmüşlerdi.Yatağın yanında kocaman mavi tüpler ve ağzında solunum cihazı vs...Dev gibi adam küçücük kalmıştı ve göz göz geldiğimizde çok ıstırap çektiğini anlamış gözlerimi kapatıp onu rahatlatmayı dilemiş ve keşke hemen bir şey yapabilsem de kurturabilsem diye düşünüp Allah'la pazarlık bile yapma cürretini göstermiştim...Benim canımı amcamınkinin yerine alabilirsin diye.... Tabiki bu güçlükleri yok edecek bir özel bir gücüm olmadı ve bazı bazı da çabalarım sonuçsuz kaldı.Sanırım bu blog'u tutmamdaki baş nedende insanalara yardımcı olabilme isteğim olsa gerek çünkü ben elektronik sigara ile bu iletten kurtulmayı başarabildim ve yaşadıklarımı deneyimlerimi paylaşarak bir çok kişiye fayda sağlayabilceğimi düşünüyor belki de gene hayal ediyorum.

Hepimizin bilgiği gibi sigara dumanındaki 4000 'den fazla kimyasal maddenin sigara içimiyle vücuda alındığında çok sayıda hastalığa sebep olmaktadır. Özellikle kronik bronşit ve amfizemin başlıca sebebi sigaradır.

Sigara içenlerde akciğer kanseri görülme oranı içmeyenlerin 10 katıdır. İçilen sigaranın miktarı ve süresi arttıkça akciğer kanseri riski de artar. Sigara kalp hastalıklarında da önemli risk faktörüdür. Ayrıca damarlarda tıkanma oluşturarak önemli sakatlıklara da yol açabilir. Sigaranın yol açtığı sağlık sorunlarından bazıları ;

KALP VE KAN DOLAŞIMI HASTALIKLARI
SOLUNUM YOLLARI
MİDE-BARSAK SİSTEMİ
KANSER
CİNSEL ORGANLAR
DİĞER ORGANLAR
Cildin erken yaşlanması
Katarakt
Tat ve koku alma duyularında zayıflama

Elektronik sigara ile sigaradan kurtulabilirsiniz...Ciğerlerimizin duman enzimi ile buhar enzimi arasında fark vardır ve bu nedenle elektronik sigaranın buharından alacağınız nikotin miktarı normal yani analog sigaraya göre daha az olacaktır. Hatta birçok akciğer tedavisinde buhar sisitemi kullanılmaktadır..Buna atalarımız da dahil..Bu dem ek değil ki elektronik sigaranın hiç bir zararı yok..elbette ki var ama sigara kadar değil.

Yarın uzun bir yürüyüşe çıkmayı düşünüyorum,umarım keyifli geçecek...İyi bir hafta sonu geçirmeniz dileği ile ...

Sevgiler

Aylin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder