11 Ekim 2013 Cuma

Kanser Riskinizi Azaltabilirsiniz.


 Sigara ve Kanser!

Amcamın durumundan daha önce ki yazılarımda bahsetmiştim :(  Dün kü ziyaretim esnasında amcamı yiyip bitiren akciğer kanserinin, insana neler yaptığını görmek hemde sevdiğim birinde görmek beni kahretti. Gerçekten çok üzücü bir durum ve keşke ,demeden edemiyorum. ( keşke elektronik sigara ile önceden tanışsaydım ve amcamı da tanıştırsaydım ) İyi ki elektronik sigara ile tanışmışım ve sevdiklerimin bir çoğunu da tanıştırmışım demeden de edemiyorum. Bencilce bir düşünce ama istemsiz oluyor ve halinize şükrediyorsunuz...

Kanser gelişme riski; sigara içme süresi, günde içilen sigara sayısı, erken başlama yaşı, derin çekme (inhalasyon), katran ("tar") miktarı ile artar, kullanımı kesme süresi ile azalır. Sigara kullanımı özellikle yılda 20 paketi geçtikten sonra göreceli risk belirgin olarak artış gösterir. Sigara miktarı arttıkça risk katlanarak artmakta, ancak sigarayı bıraktıktan sonra risk giderek azalmaktadır.

Sigara dışında puro içenlerde risk 3 kat, pipo kullananlarda ise 8 kat artmaktadır. Filtreli ya da düşük katran içeren "light" sigaraları içenlerde kanser riski azalmamaktadır. Sigara ve diğer tütün ürünlerinin kullanım miktarı ve süresi arttıkça akciğer kanseri (ve başka kanserlerin) gelişme ihtimali artmakta, bırakılması durumunda da zamanla azalmaktadır. Akciğer kanseri gelişme riski sigarayı bırakmayı takiben 10-20 yıl içinde hiç içmeyenlerin düzeyine yaklaşmaktadır.

Elektronik sigara ile sigaradan uzaklaşıp kanser riskini azaltma imkanımız varken yasak olmasına anlam veremiyor çok insafsızca buluyorum...Devlet yönetiminin menfaatleri için vatandaşını yok saymasını hazmedemiyor, üzülüyorum.. Bu sadece bizim ülkemizde değil bir çok ülkenin kendi menfaatleri dahilinde insanalarını hebaedebiliyorlar.

Ne acı! Vatandaşlar olmasa devlet olmaz, devlet olmasa ülke olmaz, ülke olmasa sınırlar olmaz..Nedir derdimiz bir bilsem..Ne garip yaratıklarız...Herşeyin iyisini yapmaya çalışacağımıza bencilliklerimizi ön plana çıkartmadan edemiyoruz. Sanırım bu da bizi insan sınıfına sokuyor :( Çok felsefi oldu şimdi evic 'imle görüşüp gevşeyeyim :D..

Bu arada www.esigaratamam.com çalışanlarına da teşekkür ediyorum..Dün üşenmeden her soruma cevap verdiler..

İyi hafta sonları..

Sevgiler

Aylin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder