18 Ekim 2013 Cuma

Elektronik Sigara Alırken Dikkat Etmeniz Gereken Bir Kaç Püf Nokta.



Elektronik Sigara Alırken Ticari Yamyamların Tuzağına Düşmeyin..!!!

Dün kü yazımda ticari yamyamlardan biraz bahsetmiştim...Şimdi konuyu biraz daha irdelemeye çalışalım..Bildiğiniz gibi elektronik sigara'nın satışı çoğunlukla internet üzerinden gerçekleşmekte. Tüketici olarak bizler, kimlerle muhattap olduğumuzu görmeden ve ürünleri denemeden almak durumundayız..Bunu fırsat bilen bir çok vatandaşımız Çin'den veya başka herhangi bir yerden bu cihazları getirterek veya getirerek piyasaya sürmektedir.  Buraya kadar bir sorun yok herkes ticari girişimde bulunabilir...

Sorun şu ki ; bir çok elektronik sigara satıcısı ürünlerini tanımıyor ve kullanmadığı için de tecrübeye sahip değiller. Bu tarz satıcıların web sitelerini incelediğinizde sadece ürün resmi ve ödeme seçeneği gibi baz şeylerle karşılaşırsınız...Ürün özellikleri, kullanımı..vs gibi detaylı bilgiler bulmak zordur, var olan bir kaç tanesinde de verilen bilgilerin bir kısmı yanlıştır. Benim ilk tercihim Ce4- 6 da yaşadığım gibi adamlara ce6 siparişi veriyorum bana ce4 gönderiyorlar, üstüne üstlük bozuk sonrada zeytinyağı gibi üste çıkmaya çalışıyorlar tabi madur olan tüketici, çünkü  elektronik sigara konusunda şikayet edebileceğiniz bir mercii yok.

Eminim hepsi bu zihniyeti taşımıyor ve hakkı ile ticaretini yapmaya çalışanlarda vardır. Bu durumda kurunun yanında yaşta yanıyor..Sonuçta elektronik sigara herhangi bir ürün olmayıp direkt sağlığımızı etkileyen bir faktör olması nedeni ile  daha seçici olmakta fayda var diye düşünüyorum. Açıkçası benim tercihim şahıslardan ziyade kurumsallığını kanıtlamış firmalardır. Niye derseniz ;yurtdışında ki bir firmanın distribütördür ve belli kaidelere uymak zorundadır. Bu durum ürünün kalitesinden tutunda, müşteri hizmetlerine kadar giden kaideler silsilesidir. Bulundukları ülkelerin yasal şartlarına göre iade mekanizmaları geliştirmişlerdir. En önemlisi de ürün orjinal ve güvenilirdir.

İlk deneyimimden sonra bir çok siteyi ziyaret ettim , gerek müşteri destek hattları ile, gerekse mesaj ve telefonla irtibata geçtim. Netice; 20 elektronik sigara sitesinden, iki şahıs firması, bir tane de distribütör bulmuş oldum. Hatta bir kaçı insanı aptal yerine koyup hatrı sayılır elektronik sigara markaların yasal temsilcisiyiz deme gafletine dahi düştüler ki "hadi kanıtlayın" deyince işin boyutu değişti..Harbi insanları bu kadar salak mı görüyorlar nedir anlayamıyorum. Bir iş yapıyorsan doğru düzgün yaparsın veya yapmazsın...

Elektronik sigara alacaksanız sipariş vereceğiniz siteyi önce tetkik edin, size sunulan her türlü iletişim imkanı kullanarak sorularınızı sorun.

Şimdilik hoşcakalın yarın görüşmek üzere

Sevgiler

Aylin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder